Programma Vaartocht Samenonderweg. 26 mei a.s.

3 maart 2018

De vaartocht met Samen Onderweg giet oan! Hartelijk dank dat u deze tocht mogelijk maakt. Dit jaar gaan we op pad met 17 boten. We verwachten dat schipper & bemanning vrijdagavond aanmeren en zich melden in jachthaven De Bron.

Hoe ziet het programma eruit?

Vrijdagavond 25 mei:

20.00 uur: Palaver bij de tent/verenigingsgebouw van jachthaven De Bron.

Tijdens het palaver ontvangt u uw bootnummer en vlag plus alle benodigde info om er zaterdag 26 mei een geslaagde dag van te maken voor u en uw opstappers. Onder het genot van een drankje en versnapering kunnen schipper/bemanning en organisatie alvast nader kennis met elkaar maken.

Bemanningsleden die per auto arriveren, de auto binnen de hekken van jachthaven De Bron parkeren voorbij het verenigingsgebouw. Met lint en borden is dit aangegeven.

Zaterdag 26 mei:

9.00-9.30 uur: Opstappers met eventuele begeleiding komen bij u aan boord. Auto’s begeleiders/vervoerders parkeren binnen de hekken van jachthaven De Bron.

9.30 uur: Vertrek! We gaan als groep op pad onder aanvoering van de Fam. Krikke, herkenbaar aan de vlag van ‘Samen Onderweg’. Danielle van Peer ,HWN , sluit de vloot met haar klipper en dezelfde vlag. We blijven als groep bij elkaar varen richting Kameleondorp. We maken gebruik van kanaal 13 en onze advies vaarsnelheid is 7 km per uur.

11.00 uur: verwachte aankomst haven Portunus Terhorne. Tijdens het palaver hoort u de rangschikking van de schepen in deze haven dit in verband met de fysieke gesteldheid van uw opstapper(s).

11.45 uur: verwachte aankomst Kameleondorp. Ontvangst met lunch lunch in het Kameleondorp. We gaan er vanuit dat iedereen hierbij aanwezig is om er in gezamenlijkheid een fijne middag van te maken.

13.00 uur: start van het middagprogramma. De groep wordt verdeeld in groep A en een groep B.

Groep A start met een film en aansluitend ‘Oud Hollandse’ spelen.

Groep B gaat naar de Kameleonboerderij voor een speurtocht, inloopworkshop en/of drumworkshop.

13.50 uur: wisseling van de groepen met een drankje.

14.00 uur: tweede ronde middagprogramma

Groep B gaat naar de film en aansluitend ‘Oud Hollandse’ spelen;

Groep A gaat naar de Kameleonboerderij voor een speurtocht, inloopworkshop en/of drumworkshop.

14.50(uiterlijk 15.00) uur: wandeling terug naar onze boten in haven Portunus.

15.30 uur: vertrek richting Heerenveen. In dezelfde vaaropstelling.

17.00 uur: aankomst jachthaven De Bron. Begeleiding, indien geen begeleiding schipper en/of bemanning, zorgt ervoor dat hun gasten/opstappers in het juiste vervoermiddel stappen om terug te keren naar hun woning. Zij kunnen na gaan genieten van deze mooie dag.

17.00/30 uur: start BBQ voor schipper & bemanning bij de tent op jachthaven De Bron. Waar we gezamenlijk afsluiten met eten en drinken om alle mooie verhalen en avonturen met elkaar te delen.

21.00 uur: verwachte eindtijd BBQ

Schipper en bemanning we zien u graag op vrijdagavond 25 mei voor de start van onze Samen Onderweg toertocht.

Hartelijk dank nogmaals.

Met vriendelijke groet namensDe HWN & Samenonderweg
Rina en Daniëlle

PS bent u de schipper die zich tijdens de ledenvergadering heeft aangemeld, wilt u dan aub een mail of bericht sturen naar Daniëlle van Peer  06-48253430  daniellevanpeer@hotmail.com